Sprawdź!

Sklep

Blog

Kącik zdrowia

Koktajle zazwyczaj składają się z kilku prostych składników, są łatwe i szybkie w przygotowaniu, a co najważniejsze dostarczają do naszej diety mnóstwo cennych witamin i minerałów.

Koktajle – jak komponować składniki?

  • Wszystkie koktajle, nawet te owocowe warto uzupełniać dodatkiem zielonych, liściastych warzyw. To one dostarczają unikalnych składników, takich jak chlorofil i kwas foliowy.
  • Najbardziej koktajlowym sezonem jest lato i wczesna jesień – to wówczas mamy pod dostatkiem świeżych owoców i warzyw. Jest ich mnóstwo w sklepach, na straganach i w przydomowych ogródkach. Zimą natomiast dobrą alternatywą będzie użycie mrożonych produktów.
  • W koktajlach możemy wnieść do swojego jadłospisu naprawdę wiele wartościowych składników, które nie raz samodzielnie odstraszają nas swoim smakiem czy wyglądem np. spirulinę czy chlorellę – algi bogate m.in. w witaminy, minerały i białko.
  • Jeśli zależy nam na zbilansowanej diecie i staramy się urozmaicać ją produktami typu superfood, egzotycznymi czy też lokalnymi, a nie wiemy z czym je łączyć, to świetnie sprawdzą się one w roli dodatku do koktajlu. Jagody goji, jagody acai, czosnek czy żurawina bardzo dobrze komponują się w tego typu energetycznych napojach.
  • Warto zadbać, aby nasz napój dostarczał odpowiedniej ilości białka. Wówczas mamy gwarancję, że będzie on wystarczająco sycący. Wystarczy do gotowego koktajlu dodać trochę nasion chia, babki płesznik, siemienia lnianego lub orzechów, które są doskonałym źródłem tego niezbędnego składnika.
  • Koktajle to bogactwo witamin, również tych, które rozpuszczalne są w tłuszczach, a więc witaminy A, D, E czy K. Wymagają one obecności zdrowych tłuszczów, aby mogły zostać przyswojone przez organizm. To dlatego nasze koktajle powinniśmy uzupełniać również w składniki takie jak np. olej kokosowy.
  • W zależności od tego, jaką funkcję ma pełnić koktajl, możemy użyć przypraw do podkręcenia jego smaku, aromatu i działania. Przyprawy sprawdzą się zarówno w miksach owocowych, jak również warzywnych. Przykładowo kurkumina zawarta w kurkumie działa przeciwzapalnie i antybakteryjnie, a gorzkie kakao dostarcza magnezu i tryptofanu, który korzystnie wpływa na układ nerwowy.

Koktajle – sposoby łączenia składników + PRZEPIS ANTYSTRESOWY koktajle-w-diecie

PRZEPIS NA KOKTAJL ANTYSTRESOWY

Składniki:

  • 1 banan
  • 0,5 szklanki borówki amerykańskiej
  • kilka listków melisy
  • 1 szklanka mleka kokosowego (do kupienia tutaj)
  • odrobina nasion chia i listek melisy do ozdoby

Sposób przygotowania:

Banana obieramy ze skórki i kroimy w plastry. Miksujemy w blenderze wraz z jagodami i melisą. Dolewamy mleko i całość dokładnie miksujemy. Posypujemy nasionami chia i ozdabiamy listkiem melisy.

 

 

 


Also published on Medium.

Kategorie: Porady, Przepisy, slider

Skomentuj