Sprawdź!

Sklep

Blog

Kącik zdrowia

Jak przygotować pyszny i smaczny omlet na śniadanie? W poniższym artykule znajdziesz kilka praktycznych porad oraz przepisów na puszysty omlet w trzech odsłonach.

O tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, słyszała już chyba większość z nas. Niemniej jednak, nadal znacząca część osób w porannym pędzie sięga wyłącznie po filiżankę kawy i kromkę przysłowiowego chleba. Wystarczy jednak wstać 30 minut wcześniej, aby znaleźć czas na przygotowanie smacznego i pełnowartościowego posiłku, który zapewni nam dobre samopoczucie na resztę dnia. Dlatego też, przygotowaliśmy dla Ciebie trzy proste przepisy na omlet, który stanowi idealną propozycję zdrowego śniadania.

Omlet – doskonały pomysł na pyszne i zdrowe śniadanie pancake-1984705_960_720

Przepis nr 1. Wytrawny omlet z łososiem i szparagami

Jakich składników potrzebujesz?

  • Pięciu zielonych szparagów;
  • Łyżeczki masła klarowanego;
  • 3 dużych jajek;
  • 5 łyżek wybranego mleka (roślinnego lub krowiego);
  • 100 gramów wędzonego łososia;
  • Świeżego kopru;
  • Soli i pieprzu do smaku;
  • Garści świeżych pomidorów; oraz
  • Opcjonalnie 50 gramów sera typu gorgonzola.

Jak przygotować wytrawny omlet z łososiem i szparagami?

Krok I: Opłucz szparagi i odłam ich twarde końce, a następnie przetnij je pod kątem na pół tak, aby pozostawić główki w całości. Gotuj szparagi w lekko osolonym wrzątku nie dłużej niż przez dwie minuty, a następnie odcedź je i osusz delikatnie przy pomocy ręcznika papierowego;

Krok II: W szerokiej misce dokładnie roztrzep jajka z mlekiem oraz solą i pieprzem. Następnie, dodaj do nich szparagi, kawałki wędzonego łososia i pokruszoną gorgonzolę. Całość wymieszaj delikatnie przy pomocy dużej łyżki;

Krok III: Na patelni rozgrzej łyżkę masła klarowanego, a następnie wylej na nią omlet. Po krótkim czasie ułóż na omlecie kilka (przeciętych na pół) pomidorków koktajlowych;

Krok IV: Pozostaw patelnię na małym ogniu przez dwie minuty, a następnie przełóż ją do piekarnika rozgrzanego do 180oC na około 3-4 minuty, aż do momentu pełnego ścięcia jajek;

Krok V: Gotowy omlet posyp świeżym koperkiem i dopraw pieprzem według uznania.

Przepis nr 2. Wytrawny omlet z suszonymi pomidorami i awokado

Jakich składników potrzebujesz?

Jak przygotować wytrawny omlet z suszonymi pomidorami i awokado?

Krok I: W szerokiej misce dokładnie roztrzep jajka z dodatkiem przypraw, mleka roślinnego oraz mąki owsianej;

Krok II: Rozgrzej tłuszcz na patelni i wylej na nią masę jajeczną, jednocześnie dodając do niej pocięte w cienkie paski suszone pomidory;

Krok III: Smaż omlet na małym ogniu pod przykryciem przez około 2 minuty, a następnie (gdy masa się zetnie) przerzuć go na drugą stronę;

Krok IV: Kiedy omlet będzie gotowy, wyłóż go na talerz w towarzystwie pokrojonego awokado i świeżego pomidora. Następnie posyp omlet sezamem lub prażonym słonecznikiem.

Przepis nr 3. Słodki omlet z dodatkiem malin i borówek

Jakich składników potrzebujesz?

Jak przygotować słodki omlet z dodatkiem malin i borówek?

Krok I: Przesiej mąkę do wysokiej miski;

Krok II: Białka oddziel od żółtek jajek i ubij je na sztywną masę, stopniowo dodając do nich żółtka i przesianą mąkę;

Krok III: Na koniec dodaj wanilię oraz łyżkę miodu i wymieszaj bardzo dokładnie wszystkie składniki przy pomocy dużej łyżki;

Krok IV: Rozgrzej tłuszcz na patelni i wylej na nią masę jajeczną. Całość smaż pod przykryciem przez około 2-3 minuty, a następnie przerzuć omlet na drugą stronę i smaż przez kolejne 2-3 minuty;

Krok V: Wyłóż omlet na talerz, a na końcu ułóż na nim świeże owoce. Jeśli masz na to ochotę, posyp całość odrobiną cukru pudru.

Życzymy smacznego!

 

Kategorie: Porady

Skomentuj